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freeboard chiusura

Chiusura freeboard
#1
Ciao a tutti,
chiedo scusa se posto nel ramo sbagliato, qualcuno di voi ha ricevuto la mai di freeboard che comunica la chiusura dei servizi free?

Grazie
Risposta
#2
ciao. sposto la discussione.

in ogni caso no, non l'ho ricevuta. ma se fosse... noooooooooooo
già ho dovuto sopportare la chiusura di xively, mo pure loro?
hai mica un link?



Coltiva linux, che windows si pianta da solo! (cit.)
Risposta
#3
Citazione:Image

Your freeboard account is changing


Greetings! We're making some important changes that could affect your usage of freeboard. Please read our update below and let us know if you have any questions.


In 2017, our user growth exploded. While we are thrilled by the usage, it has also significantly increased our hosting costs. As a result, it's become impossible for us to continue offering a free-forever, hosted option. Instead, new users will receive a free, 30-day trial period, after which they will be asked to purchase one of our affordable plans.​



There is still a free option if you'd like to host it yourself. Just use our open source freeboard version. Visit our Github repo to learn more.​



Current users will have 30-days from the announcement date to either choose a plan, export their dashboards (to host locally) or delete their account. All current dashboards will continue to work normally during the 30-day window.



All paid accounts will have access to unlimited public dashboards, as well as a new set of private dashboards, with their own set of special features.​



Small business customers, who wish to allow unlimited customer access to public or private dashboards, will be able to sign up for a dedicated instance. We are also looking into lower cost memberships for read-only users.



We are making these changes in order to better serve our customers and partners, and to continue making enhancements to the platform. We know that this is a significant change, so let us know if you have any questions.



Thank you for using our services,



Bug Labs, Inc.
Risposta
#4
che amarezza. servirà utilizzare la loro dashboard scaricabile dal git... e quindi in locale.



Coltiva linux, che windows si pianta da solo! (cit.)
Risposta
#5
Già..peccato.

Strano che tu non abbia ricevuto la mail, se ci sono altri utenti che non l'hanno ricevuta spero leggano questo post prima di ritrovarsi limprovvisamente senza dashboard.
Risposta
#6
l'email l'ho cercata e non l'ho trovata.
e sul sito non dice nulla.

ma siamo sicuri?



Coltiva linux, che windows si pianta da solo! (cit.)
Risposta
#7
Che sia un tentativo di frode?
Risposta
#8
Ho inviato una mail a buglabs per chiedere informazioni.
Appena mi rispondono vi aggiorno.

Ciao
Risposta
#9
Vi giro la mail ricevuta da lbug labs

Hello,

We sent this email to inform you of upcoming changes to freeboard.

Thank you,

Matt Peddicord
VP of Operations
Bug Labs, Inc
Risposta
#10
Salve,
Riprendo il post di Ilario per dirvi che da oggi non posso utilizzare in maniera gratuita Freeboard e mi chiedono come minimo 12 dollari/mese per potere continuare ad utilizzare la loro piattaforma.

Il prezzo mi sembra veramente eccessivo. Io potrei permettermelo solo per qualche tempo.

Peccato perché mi faceva vederei dati rilevati e l'ultima immagine della pianta in contemporanea in una singola dashboard.

Da qui l'urgenza di cercare un'alternativa un po' più stabilmente gratuita.



Ne conoscete qualcuna



Grazie per l'attenzione

Saluti

LaPa

P. S. magari imparare a farsi una dashboard propria ma non so se sia possibile e non saprei da dove cominciare
With a little/big help from my friends Rolleyes
Risposta
  


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